5 dolog, amit felejts el, ha csapatépítőt szervezel

2018. júl. 21. | Csapatépítés

A lehetőségek tárháza szinte végtelen, ha csapatépítő programot szerveznénk, amely a heti hosszú kávézásoktól kezdve egészen a munka utáni közös eszmecseréig terjed a helyi bárban. A legfontosabb, ha olyan dolgot sikerül összehoznunk, ahol mindenki jól érzi magát és nem mellesleg közben a csapat is közelebb kerül egymáshoz. Az itt szerzett tapasztalatok ugyanis növelhetik a kollégák teljesítményét, fokozhatják a munkahelyi elégedettséget. Emellett ösztönözhetik a kollégákkal való együttműködést és kibővíthetik az átfogó vállalati célokat és célkitűzéseket. Ám egy rosszul szervezett csapatépítővel nem csupán nem érünk el semmit, hanem még akár egy kisebb vagyonba is kerülhet.

Egy jó csapatépítő tréning megszervezése nem kis feladat. Annak, aki magára vállalja a részletek kidolgozásának és a megvalósításnak az idézőjeles terhét, több dologra érdemes odafigyelnie. Mi most összeírtunk néhány jó tanácsot, amelyben megmutatjuk: mi az amit semmi esetre se kövessetek el, amikor nekiálltok szervezni egy ilyen eseményt. Ebben a huddle.com volt a segítségünkre!

Ne hagyjuk az utolsó pillanatra a szervezést!

A csapatépítő valódi célja a kollegiális együttműködés erősítése, és ezért a szervezőnek mindent el kell követnie. Semmi szükség sértődött, empátia és megértés nélküli kollégákra. Miért is lenne, hiszen a csapatépítővel pont az a célunk, hogy közelebb hozzuk őket egymáshoz! Épp ezért kezdjük el a megfelelő időben a szervezést. Hogy ez mit jelent? Természetesen azt, hogy elegendő időt hagyunk magunknak és a kollégáknak is arra, hogy közösen (és ez itt a varázsszó) találjuk ki, hogy mit szeretnénk a legjobban csapatépítés címszóval kipróbálni. Miután a csapatépítő tréninget a kollégák egyfajta jutalomként élik meg, ezért adjunk nekik (is) időt a felkészülésre. Jó, ha első körben tisztázzuk a célokat: jutalomnak, lazításnak vagy egyfajta kapcsolatépítésnek szánjuk a csapatépítőt. Megeshet, hogy kialakult feszültségeket szeretnénk ez által levezetni, vagy épp a munkahelyen felütötte a fejét egy konfliktus, ami megoldásért kiált. Ezután nézzük meg a csapat összetételét és létszámát, majd csak ezután kezdhetjük el törni a fejünket, hogy milyen tréning típust válasszunk. Emellé rendeljük a büdzsét, amely szintén jól körülhatárolja a lehetőségeinket. Az időben elkezdett szervezéssel óriási előnyre teszünk szert. Hiszen a most vázolt alternatívákat és terveket a lehető legprecízebben tudjuk végrehajtani. És nincs is jobb az elégedett munkavállalónál.

Gondolkodjunk a munkatársak fejével is!

A csapatépítő tréning szervezésekor fontos, hogy ne csak arra gondolj, hogy Te hol éreznéd jól magad. Mert ez az esemény Rólatok szól, csupa nagy betűvel és nem egyetlen emberről. Persze mindenki elsősorban magából indul ki, de azért nem árt tisztázni a többiekkel, hogy kinek mihez lenne kedve, energiája, kapacitása. Azt se felejtsük el, hogy nagy létszámú (ötven fő feletti) csoportok esetén nem szerencsés valamilyen extrém program, és érdemes odafigyelni a logisztikai korlátokra is. Itt érdemes bevonni a szervezésbe a kollégákat, közösen gondolkodva azon, hogy kinek, mi lenne a legszimpatikusabb. Ehhez használhatunk közös, digitális táblázatokat is, amelyeket megosztunk a munkatársakkal. Az elképzelések pontosításához érdemes bevonni csapatépítő tréningeket szervező vállalkozásokat. Az ő tapasztalataikat átgondolva és átbeszélve a lehetőségeket már egészen biztosan kapunk egy pontos képet arról, ami valóban az egész csapat érdekeit képviselheti.

Hagyjunk időt az élményszerzésre!

A siker fontos kritériuma, hogy semmiképpen se legyen túlzsúfolt a csapatépítőhöz kapcsolódó program. A résztvevői igényeknek megfelelő tréning kiválasztásával elérhetjük, hogy teljes szabadsággal, de továbbra is együtt mozogjon a csapat. Ám hagyjunk időt arra is, hogy a kollégák megéljék és megosszák egymással az élményeiket! Senki sem szeretne végigloholni egy feladatsoron, aztán átnyargalni a következőre, majd a következőre. Szánjunk időt a pihenésre, regenerálódásra, akár fizikai, akár szellemi programokkal készülünk. Legalább ennyire elengedhetetlen a megfelelő szünet a mosdóban elvégzendő dolgokhoz, egy pohár ásványvízhez és az étkezéshez is. Ha a programok között csupán néhány perces pihenőket tartunk, egy idő után a kollégáink is elfáradnak és nem lesz kedvük a folytatáshoz. Nekünk viszont épp ennek az ellenkezője a célunk!

Tipp:

Az elképzelések pontosításához érdemes bevonni csapatépítő tréningeket szervező vállalkozásokat. Az ő tapasztalataikat átgondolva és átbeszélve a lehetőségeket már egészen biztosan kapunk egy pontos képet arról, ami valóban az egész csapat érdekeit képviselheti.

Ne csak A tervvel készüljünk, legyen B is!

Bármi, de tényleg bármi közbe jöhet. Holle anyó váratlanul elkezdheti rázni a dunyháját, vagy Zeusz is úgy dönthet, hogy felhőszakadással tarkított vihart bocsát a csapatunkra. Ne adj isten, kieshet bármilyen okból a főszervezőnk vagy a program koordinátora, de a csapat hangulata is nagyban befolyásolhatja a végkimenetelt. Ezért is érdemes póttervvel (esetleg póttervekkel) készülni. Legyen a tarsolyunkban mindig egy B vagy egy C ötlet, amit azonnal bedobhatunk, ha láthatóan nem az általunk kívánatos célt éri el a csapatépítő. Jó kis B tervnek tűnhet egy strandolás, wellnessezés vagy épp a borkóstolás is. Ne felejtsük azonban időben leszervezni a B és C terveket is!

Ne csak a szervezésre, az utókövetésre is koncentráljunk!

És végül, de nem utolsósorban az utánkövetés. Amikor lezajlott a tréning, a szervezők még nem dőlhetnek kényelmesen hátra a karosszékükben, hiszen a látottakon és tapasztaltakon kívül kíváncsiak arra is, hogy a kollégák hogyan élték meg a csapatépítő eseményt. Azon kívül, hogy elbeszélgetünk a munkatársainkkal, a tréning végén érdemes írásban részletes visszajelzést kérni (akár készíthetünk egy formanyomtatványt is erre a célra, ahol kérdőíves felmérésként megkérdezzük a kollégákat). Ezáltal tehetjük a következő csapatépítő tréninget még ennél is jobbá.

'; }else{ history = ' '; } if($type=='category'){ if($data.area){$data.city = $data.area;} output += '
  • '+history+''+ $data.name + ''+$delete+'
  • '; }else if($type=='listing'){ if($data.area){$data.region = $data.area;} output += '
  • '+history+''+ $data.title.rendered + ''+$delete+'
  • '; } return output; } function gdasac_click_action($type,$url){ if($type=='category'){ // add location /*if(geodir_search_params.autocompleter_filter_location) { var current_location = geodir_params.location_url; $location_string = current_location.replace(geodir_params.location_base_url, ""); $url += $url.endsWith("/") ? "" : "/"; $url += $location_string; }*/ window.location = $url }else if($type=='listing'){ window.location = $url } }