5. lecke: Hogyan készüljünk a Home officera?

A vállalati felépítés és feladatkörök alapján tervezzük meg, hogy mely pozíciók esetében jöhet szóba az otthoni munkavégzés. Az otthoni munkavégzésre nem alkalmas pozíciónál szabadságolási tervezés szükséges. Első lépésben a vezetők feladata lesz egy “home office terv” kidolgozása az adott team illetve részleg számára.

Home office terv létrehozása:

Szükséges Infrastruktúra vizsgálat

Meg kell vizsgálni, hogy milyen IT eszközök és infrastruktúra kell az otthoni munkavégzéshez:

  • tablet, laptop, mobiltelefon
  • ennek hiányában a munkavállaló a saját IT eszközéről is dolgozhat, azonban ilyen esetben meg kell vizsgálni azt, hogy biztonságtechnikai szempontból ez a megoldás megfelelő-e
  • amennyiben valaki a saját eszközéről dolgozik akkor egyes esetekben indokolt lehet szabályozni a céges erőforrások pl. adatbázis, tárhely használatát
  • meg kell győződni arról, hogy az otthoni munkavégzés keretében kialakított munkaterület nagysága, elrendezése, technikai feltételei biztosítják-e az egészséges és biztonságos munkavégzés feltételeit
  • a technikai körülmények meglétét a munkáltatónak vizsgálni kell
  • a technikai feltételek meglétére vonatkozó ellenőrzést pl. a munkavállaló által kitöltött ellenőrző kérdéssor vagy az otthoni munkavégzés körülményeiről készített fotók alapján is el lehet végezni, amelyek alapján a munkáltató értékelni tudja a munkahely munkavédelmi szempontú megfelelőségét
  • a munkaterület értékeléshez munkavédelmi szakértő és esetlegesen IT szakértő bevonása javasolt

IT rendszer felülvizsgálata az otthoni munkavégzéshez

Kérdések, amelyeket vizsgálnunk kell a cég IT vezetőjével, vagy a bevont külsős IT szakemberrel karöltve:

  • Milyen hozzáférések és dokumentumok kellenek az adott pozícióhoz?
  • Céges IT rendszer távoli elérése biztosított-e?
  • Adatbiztonsági szempontból megfelel-e a jelenlegi rendszer? Szükséges-e a céges eszközökre adatbiztonságot, felügyelést biztosító szoftver telepíteni vagy egyedi fejlesztés szükséges? Erre a célra javasoljuk az activtrak nevű felhő alapú szoftvert
  • Rendelkezünk-e megfelelő biztonsági szintű VPN kapcsolattal? Megoldható-e a kétfaktoros azonosítás?
  • Kell-e alakítani a vállalati biztonsági mentésre vonatkozó gyakorlatokon?
  • Milyen szoftverek szükségesek a kommunikáció, projektmenedzsment és az adott pozíció feladatainak elősegítésére?
'; }else{ history = ' '; } if($type=='category'){ if($data.area){$data.city = $data.area;} output += '
  • '+history+''+ $data.name + ''+$delete+'
  • '; }else if($type=='listing'){ if($data.area){$data.region = $data.area;} output += '
  • '+history+''+ $data.title.rendered + ''+$delete+'
  • '; } return output; } function gdasac_click_action($type,$url){ if($type=='category'){ // add location /*if(geodir_search_params.autocompleter_filter_location) { var current_location = geodir_params.location_url; $location_string = current_location.replace(geodir_params.location_base_url, ""); $url += $url.endsWith("/") ? "" : "/"; $url += $location_string; }*/ window.location = $url }else if($type=='listing'){ window.location = $url } }