Járványügyi cselekvési terv cégek számára
1. lecke: Bevezetés
Az oktatóanyagot azzal a céllal alkottuk meg, hogy a vállalkozásokat segítsük a járvány okozta rendkívüli helyzethez való alkalmazkodáshoz, hiszen a cégeknek is nagy szerepe van abban, hogy a vírus terjedését lassítani, a gazdasági hatásait pedig globális szinten minimalizálni tudjuk.
2. lecke: Kezdeti tervezés
Ebből a fejezetből megtudhatod, hogy melyek a járványügyi helyzet, cégen belüli kezelésének elsődleges és legfontosabb lépései, valamint azt, hogy hogyan és kikből állítsd fel a válságstábod.
3. lecke: Higiéniai eljárások
A következő lecke abban segít, hogy könnyen meghatározd a cégen belül alkalmazandó legbiztonságosabb koordinált higiénés cselekvési tervet.
4. lecke: Munkaügyi intézkedések
Ez az egyik legfontosabb terület, ahol pandémiás intézkedéseket kell hozni, hiszen ez egyrészről érinti a járványprevenciót, valamint a megváltozott gazdasági helyzethez történő alkalmazkodást. Ahhoz, hogy priorizálni tudd a kulcsfontosságú feladatokat, olvasd el a következő leckét.
5. lecke: Home office
Vannak olyan cégek, ahol “bevett szokás” a home office. Azonban olyan munkahelyek számára, akik a kialakult helyzet miatt kezdtek ismerkedni a távmunka fogalmával, hasznos lehet egy akcióterv. Ebben a leckében számba vesszük az ehhez szükséges IT eszközöket és tippeket adunk az általunk ismert és jól bevált projektmenedzsment szoftverekre is.
6. lecke: Jogi kérdések
A kialakult járványügyi helyzetre tekintettel egyre több munkavállaló kényszerül otthoni távmunka végzésére. Bár a legtöbb cég igyekszik a legrugalmasabban kezelni a távmunka kérdését, nem árt tisztában lenni ennek jogi vonzataival és a felek kötelezettségeivel. Ebben a leckében többek között a távmunka, a táppénz és a szabadságolásokra vonatkozó legfontosabb kérdéseket tekintjük át.
7. lecke: Gazdasági intézkedések
Ebben a leckében összeszedtük azokat a szempontokat, amelyek alapján elkezheted a pénzügyi tervezést a járvány okozta megváltozott gazdasági környezetben. Ha ezen felül az is érdekel, hogyan javíthatod a cash-flow-t, olvass tovább.
8. lecke: Beszerzés
Ebben a leckében többek között hasznos tippeket olvashatsz arról, hogyan alakítsd át a hosszabb távú beszerzésre vonatkozó folyamatokat, hogy hogyan kezeld a bejövő árut, vagy azt, mire érdemes készülni az esetleges források leállása esetén.
9. lecke: Marketing felkészültség
Egy jó marketing stáb elengedhetetlen egy vállalkozás virágzásához, de vajon a marketing szakemberek erre a váratlan eseményre is fel vannak készülve? Tudtad, hogy ebben a helyzetben pl. egy meggondolatlanul célzott bejegyzés vagy a teljes marketingkommunikáció megszüntetése olyan hosszútávú károkat okozhat a cég számára, amely a válsághelyzet után is maradandó lesz? Arról pedig, hogy ezeket miként került el, az alábbi leckében olvashatsz.
10. lecke: Krízis kommunikáció
A kríziskommunikáció a válság kezelésének egyik, ha nem legfontosabb pillére. Ezen a ponton érintkezünk nyilvánosan a külvilággal, adunk számot felelősségünkről, megbízhatóságunkról és tettrekészségünkről.
A sikeres kríziskommunikáció alapja a megelőzés. De mi van akkor, ha már nyakunkon a baj? A kríziskommunikációval kapcsolatban részletes útmutatást találsz ebben a leckében.
11. lecke: Összefoglalás
Búcsúzóul összeszedtünk néhány alapvető jótanácsot a vezetőség számára.