Csapatépítés tippek: a munkavállalók lojalitásának növelése 8 lépésben

2018. nov. 8. | Csapatépítés, Csapatépítés ötletek, Menedzsment

Az alkalmazottak irányítása és motiválása nem könnyű feladat, különösen akkor, ha a vállalkozás külsős munkatársakkal is együtt dolgozik. Ám a siker érdekében mindez szükségszerű. Ennek az egyik legjobb módja, ha vezetőként el tudod érni, hogy valamennyien úgy érezzék, hogy egy csapat tagjai. Most ehhez mutatunk nyolc tippet a www.entrepreneur.com segítségével!

1. válaszd és használd a megfelelő kommunikációs eszközöket!

Ma már több száz olyan eszköz áll a rendelkezésünkre, hogy a vezetők könnyedén kommunikálhassanak az alkalmazottakkal. Ott van például a telefon, az e-mail, az sms, a közvetlen üzenetküldés és a videokonferencia is. Nem az a fontos, hogy melyik technológiát választod, hanem a hatékonyság. Győződj meg arról, hogy a csapatod minden tagja ugyanazt az eszközt használja. Figyelj a készülékekhez kapcsolódó protokollokra is. Szánj megfelelő időt arra is, hogy alkalmanként egyeztesd a teendőket valamennyi munkatársaddal, akár virtuálisan. Ez egy egyszerű és hatékony módja a közös gondolkodásnak. A külsős dolgozókkal folytatott, rendszeres videós megbeszélések szintén egy irányba húzzák a vállalkozás szekerét.

2. adj lehetőséget az alkalmazottaknak saját döntéseket hozni!

Mutasd meg az alkalmazottaknak, hogy igazán bízol bennük és tiszteletben tartod a véleményüket annyira, hogy alkalmanként a vállalat jövőjét érintő, fontos döntéseket is hozzanak. Tedd lehetővé, hogy a csapat tagjai jutalmazzák és segítsék egymást. Ez ugyanis ösztönözheti őket a további kezdeményezésekre, ötletekre és javaslatokra, amelyek a vállalat jövőjét alakítják. A cég fejlődésével a vezetőknek azonban egyre több munkát kell delegálniuk másoknak, de az első és legfontosabb lépés, hogy kiképezd a munkatársaidat annyira, hogy biztonsággal tudják elvégezni a feladataikat.

3. ösztönözd a közös meetingeken való részvételt!

Mindannyian éreztük már azt egy megbeszélésen, hogy a legszívesebben kiabálnánk, de mégis csendben maradtunk. Vezetőként ne engedd, hogy az alkalmazottak azt érezzék, hogy nem értékeled eléggé a véleményüket. Épp ezért fontos a munkatársakat ösztönözni arra, hogy aktívan vegyenek részt a meetingeken. Tarts megfelelően előkészített, rövid és a témára fókuszáló megbeszéléseket. Ha szükséges adj a csapat tagjainak kapcsolódó, releváns anyagokat, és a résztvevők kapjanak külön feladatokat. Kérj visszajelzéseket! A meetingeket minden nap ugyanarra az órára szervezd és légy mindig nyitott, empatikus és állj készen a kompromisszumokra!

Tipp:

A baráti csoportok teljesítménye bizonyítottan felülmúlja a csupán ismerősi kontextusban álló dolgozókét!

4. segítsd elő a munkahelyi barátságokat!

Adam Grant, a Pennsylvaniai Egyetem Wharton School professzora szerint azokon a munkahelyeken nagyobb az elégedettség, ahol a munkavállalóknak lehetősége van barátságokat kialakítani egymással. A kutatás azt is kimutatta, hogy a baráti csoportok teljesítménye felülmúlja a csupán ismerősi kontextusban álló dolgozókét, ami azért lehet, mert a barátok több bizalommal tekintenek egymásra és jobban örülnek egymás sikereinek. A munkahelyi barátságok elmélyítésének egyik legjobb módja közös tevékenységek szervezése, amely lehetővé teszi, hogy a dolgozók közelebb kerüljenek egymáshoz. A csapatépítő tréningek sokszínű kínálatában megtalálható játékok, közös étkezések, beszélgetések garantáltan elősegítik a barátságok kialakulását, és ezáltal a dolgozók hatékonyabb munkavégzését a mindennapokban.

5. ismerd el a munkatársak hozzájárulását a cég működéséhez!

Ahelyett, hogy egyszerűen kijelölnél egy csapattagot valamilyen feladatra, magyarázd el neki, hogy miért pont őt választotta ki erre a konkrét feladatra. Például megoszthatod vele, hogy mennyire tetszett, amikor az X ügyfél weboldalát kialakította és épp ezért lenne egy másik ügyfél, akinél kamatoztathatja egyedi látásmódját és képességit. Ezzel megmutatod a munkavállalónak is, hogy az ő, konkrét hozzájárulása hogyan segíti az üzleti sikereket, és ezzel új motivációt kínálsz. Soha ne felejtsd el a pozitív véleményeket, visszajelzéseket megosztani az alkalmazottakkal!

6. ösztönözd a dolgozókat, hogy képviseljék a vállalkozást!

Be szeretnél mutatkozni egy szakmai kiállításon, üzleti vacsorán vagy hasonló helyen? Vajon mit tenne egy alkalmazottad, ha a helyedben lenne? Fontos, hogy minden dolgozó érezze a felhatalmazást, hogy a vállalkozást képviselje, hiszen valamennyien a márka közös nagykövetei. Ez különösen igaz a külsős munkavállalókra, akiket úgy tudsz a leginkább inspirálni, ha bevonod őket a cég népszerűsítésébe. Kérd meg őket például, hogy beszéljenek a munkájukról egy iskolai karriernapon!

7. adj lehetőséget a szakmai fejlődésre!

A munkavállalók 87 százaléka jelentette ki biztosan, hogy a fejlődés nagyon fontos számára a munkahelyen. Ez azt jelenti, hogy szinte minden alkalmazott szeretne házon belül vagy kívül tanulni és finomítani a készségeit. A szakmai továbbképzések mellett jó ötleteket adhatnak a fejlődéshez a workshopok és a szakmai tanulmányutak.

8. keresd az extra juttatások lehetőségeit!

A borravalót, a jutalékot, a jutalmazást és az extra juttatásokat mindenki kedveli. Egy főnök ezzel is a megbecsülését fejezi ki az alkalmazottai felé. Ez lehet szinte bármi az ingyenes étkezéstől kezdve az edzőtermi bérleten át a céges üdültetésig és kiosztott bónuszokig. Egyfajta ajándék lehet számukra a feljebb már említett csapatépítő tréning is, amelyen kötetlenül szórakozhatnak és közben valamennyien kiaknázhatják saját képességeiket.

'; }else{ history = ' '; } if($type=='category'){ if($data.area){$data.city = $data.area;} output += '
  • '+history+''+ $data.name + ''+$delete+'
  • '; }else if($type=='listing'){ if($data.area){$data.region = $data.area;} output += '
  • '+history+''+ $data.title.rendered + ''+$delete+'
  • '; } return output; } function gdasac_click_action($type,$url){ if($type=='category'){ // add location /*if(geodir_search_params.autocompleter_filter_location) { var current_location = geodir_params.location_url; $location_string = current_location.replace(geodir_params.location_base_url, ""); $url += $url.endsWith("/") ? "" : "/"; $url += $location_string; }*/ window.location = $url }else if($type=='listing'){ window.location = $url } }