Employer branding technikák, amik segítik munkavállalóid elköteleződését

2019. máj. 27. | Employer branding

Employer branding technikák, amik segítik munkavállalóid elköteleződését.

Írtunk az employer branding alapjairól, aztán írtunk az employer branding eszközeiről. Igyekeztünk felvértezni a tudással, ami elegendő ahhoz, hogy elindulj az employer brandig végeláthatatlan ösvényén. Most már képes vagy kialakítani a stratégiád, és tudod, hogy miben fejlődj, miket fejlessz.

Ebben a cikkben egy olyan listát szeretnénk neked nyújtani, amely olyan egyszerű, ám annál nagyszerűbb technikákat tartalmaz, melyek nagy segítségedre lesznek a munkáltatói márkád erősítésében.

A felsorolt technikák megtanulása nem visz el sok időt, de a későbbiekben annál hasznosabb!

Employer branding technikák, megközelítések:

Főnökké tenni a munkavállalót a projektekben

Te mennyire adsz szabad kezet a dolgozóidnak? Ha megbízod őket egy feladattal, ki marad a döntéshozó? Adj bizalmat a munkavállalóknak, és ne fogd a kezüket egy-egy projekt alatt. Nem muszáj minden e-mailjét megkapnod másolatként – magadnak is sok időt spórolsz azzal, ha nem mások feladatait ellenőrzöd, hanem a sajátodat csinálod.

Blogolás: szakmai és munkavállalói élmény blog

Vannak, akik azért utálják a marketinget, mert felesleges vásárlásra késztet, hiteltelenül. Megvannak benne a kötelező körök, amiket le kell futni egy marketingesnek, pont emiatt nem érződik igaznak. Válj hitelessé blogolással! Mutasd meg, hogy te vagy a témád legnagyobb szakértője, szakértőként pedig vonzóvá válsz munkáltatóként is. Az emberek azt mondják majd, hogy “igen, ezek aztán értik a dolgukat, jó emberekkel dolgoznék együtt.”

Employer branding technikák – seo

SEO-stratégia építése

Szorosan összefügg a blogolással: ne ész nélkül gyártsátok a cikkeket! Építsetek stratégiát. Legyen egy jó honlap, amire felépülhet a tartalmi SEO. Határozzátok meg előre, hogy milyen témáról lesz szükség írásokra, és gondolkozzatok a vásárlók fejével a kulcsszavak megalkotásakor. A keresőoptimalizálás fontos – ha elöl vagy a Google-ön, az jót mutat kifelé, nem?

Tehetségprogramok

Karoljátok fel a fiatalokat, így építhetitek a márkátokat a Z-generáció felé is. Biztosítsatok szakmai gyakorlati helyet, és töltsétek fel izgalmas feladatokkal a munkakört. A kávéfőzős szakmai gyakorlati helyek hírneve nem túl fényes, mégis rengeteg van még belőlük. Keresd a tehetségeket, építkezz a tehetségekből!

Hashtag kampányok

A hashtag az, amit sokan mai napig ész nélkül használnak, egybeírt szavakat fűznek össze és tesznek a poszt végére, mert az jól néz ki. Te használd kampányszinten a hashtageket: használd mindig ugyanazokat az összefüggő témáknál, és idővel megjegyzik majd a tagjeidet a követők. Ez is növelheti az elkötelezettségüket, és kereshetővé teszi a tartalmakat.

#neésznélkül #neígyhasználd #hashtagkampány

Vizuális álláshirdetések

Leírod, vagy mutatod? Az a baj az egyszerű álláshirdetésekkel, hogy mindegyik ugyanazt írja le: versenyképes juttatás, jó csapat, stb. Leírja a feladatokat, az elvárásokat. De az emberben mégis rengeteg kérdés marad: ki is az a jó csapat? Milyen is az a jó környezet?

Mutasd meg videón a csapatod, a munkahelyet, a feladatokat. Már az állásinterjútól érezni fogod, hogy a jelölt más attitűddel érkezik – már nem fél az ismeretlentől.

Hozz létre kérdőívet a jelöltek számára: milyen volt a toborzási élmény?

Fejlődjön a kiválasztásod! Ehhez az kell, hogy megkérdezd a jelölteket, hogy mi tetszett nekik, és mi az, ami nem. Lehet, hogy tudsz még csiszolni az egyik kiválasztási feladaton, mert nem volt elég egyértelmű. Lehet, hogy a kiértesítésetek stílusa nem volt megfelelő.

Hozz létre kérdőívet a munkavállalók számára: milyen nálad dolgozni?

Ez pedig azért fontos, hogy kialakítsd vagy fejleszd az employer branding stratégiádat. Miből másból indulnál ki, ha nem kollégiád véleményéből?alumni

Employer branding technikák – mentorprogramok

Alumni program/mentorprogram kialakítása: kapcsolattartás a volt dolgozókkal

Kevesen csinálják, de mégis hatékony szájról-szájra marketinget okozhat. Törődj a régi dolgozóiddal is, hiszen ha szerettek nálad dolgozni, akár a következő partnereidet is jelenthetik. Így növelheted a kapcsolati tőkéd!

Facebook Messenger kampányok

Tudtad, hogy a Messenger-üzenetek megnyitási aránya 90% körül mozog? Nem? Érdemes ezen a csatornán is támadásba lendülnöd, hiszen egyre inkább terjed a chatbotok használata. Legyél az elsők között, diktáld a trendet, így erősödik a munkáltatói márkád!

Facebook-csoport létrehozása a közösségépítéshez

Gondozd profin a meglévő ügyfeleidet, lásd el őket exkluzív tartalmakkal, ajánlatokkal. Remek eszköz erre egy Facebook-csoport létrehozása, ami egyfajta VIP státuszt ad legfontosabb partnereidnek. A Minner is alkalmazta, bejött.

Ezzel egyidejűleg legyen saját csoportod a munkavállalóiddal is. Ide jöhetnek személyesebb posztok, üzenetek a számukra. Egy irodai ebéd posztolása, vagy akár egy VB-tippjáték a fociőrült Magyarországon is jó ötlet lehet a közösségépítéshez.

LinkedIn

Tartsd frissen céged LinekIn profilját. Minden egyes poszt a cég mindennapjairól, egy-két kulisszák mögötti titok megosztása erősítheti a munkáltatói márkádat. Vegyetek részt csoportos beszélgetésekben is. Segíthet a toborzásban is: Recruiter módjával akár előre interjúztathatod a jelöltjeidet: trendi módja ez a munkába állásnak!

Perszónák létrehozása

Egyre kevésbé az a fontos, hogy ki milyen képességekkel érkezik a céghez. A munkavállalókat fejleszteni, képezni lehet, de csak akkor, ha erre ők is nyitottak. Sokkal inkább előtérbe kerülnek a perszónák, azaz, hogy milyen embertípust látnál szívesen a csapatodban.

Employer branding technikák

Karrierlépcsők kialakítása

Legyen egy világos előremeneteli rendszer a cégednél. Ha valaki sokáig reked egy pozícióban, az nem motiválja. Ne csak a fizetést emeld, inkább a pozíciót, a felelősséget, a feladatkört tágítsd.

Szervezz csapatépítő tréningeket

… De csak akkor te, ha valóban értesz hozzá! A munkavállalókat bizonyos időközönként ki kell szakítani a komfortzónájukból, és új terepen próbára tenni a tudásukat. Sokszor az igazi személyiségüket ilyenkor mutatják ki – ki is az igazi vezér, ki a problémamegoldó, ki a kreatív? Lehet, hogy nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy Te tippelnéd!

Élményközpontú toborzás

Már említettük, hogy használj vizuális toborzást, és készíts kérdőívet a jelöltek számára. De az egész toborzás adjon élményt a jelöltnek: alkoss olyan feladatokat, amik élvezhetőek. Játszasd őket csapatban.

Vezesd be őket már akkor a cégkultúrába, gerjessz bennük vágyat, hogy nálad dolgozzanak.

Készíts videókat!

De ne csak az álláshirdetéshez! És ne azért, hogy virálissá váljon. Határozd meg, hogy kiknek készíted, és milyen csatornákon terjeszted. Szakmai? Ágyazd be egy cikked aljára a blogon. Dolgozóknak szól? Mehet a Facebook csoportotokba. Valamit beharangoz? Hitelesebb ha a szádból hallják, mintha e-mailben látják. De mindenekelőtt: készítsetek brand videót, ami a vállalat vízióját és misszióját mutatja be!

employer branding technikák – társadalmi felelősségvállalás

Társadalmi felelősségvállalás

Vállalj felelősséget a helyi közösségért, hogy megkedveljék a vállalkozásod. Jó néha egy kis pénzt visszafektetni azokba, akik napi szinten találkoznak a márkáddal és fogyasztják a terméked, veszik igénybe a szolgáltatásodat. Ez nem csak pénz és adakozás kérdése, lehet csapatépítő program is. Újítsatok fel együtt játszóteret, fessétek le együtt az egyik kórház gyerekszobáját. És sorolhatnánk…

Publikus Spotify-lista

Gondolnád, hogy növeli a munkavállalói elkötelezettséget egy Spotify-lista? A kollégáid mind adhatnak hozzá zenéket, az egész iroda közösen választja ki, hogy milyen zene szóljon. Persze viták is kerekedhetnek belőle – de ezek is szigorúan csapatépítő viták lesznek!

Brandelt aláírás

Neked milyen az aláírásod egy e-mailed alján? Bánj csínján a képekkel, semmiképp se legyen rólad rossz minőségű fénykép, vagy olyan, ami elüt az e-mail dizájnjától! Ne duplikáld az e-mail címedet se: teljesen felesleges szerepeltetni azt az aláírásodban, hiszen látják, milyen címről érkezett az e-mail. Az aláírás pedig mindemellett azért van, hogy aláírjon: ne írd alá a levélben is, ne duplázz. Vagy, ha nem tudod elhagyni, hogy magad írd le, akkor hagyd ki az aláírásodból.

 Hírlevél

Hírlevelet kiküldeni nehéz feladat, hiszen azt mindig releváns tartalommal kell megtöltened. Saját cikkekkel, témába vágó írásokkal, videókkal, naprakész hírekkel, amik az iparágadhoz tartoznak. 

Itt a kevesebb több: küldj inkább ritkábban, de ütős hírlevelet, ne küldj heti szinten erőltetett levelet, ha nem tudsz. Mindegyik pont igaz a kollégákra és az ügyfelekre is: releváns, minőségi, átgondolt e-maileket tervezz!

Bővítsd a juttatási csomagokat

Ha egy okostelefon vagy laptop árát elosztod a munkavállalód nálad eltöltött hónapjaival, már egy év alatt is jelentősen elaprózódik az összeg. Ne csak fizetésemelésben gondolkodj: a céges felszerelések, utazások, biztosítások is nagy értékkel bírnak a munkavállalók szemében!

Egységes megjelenés

Van már brandbookotok? Fiatal vállalkozásnál is elengedhetetlen, hogy harmónia legyen az iroda, a honlap, és minden megjelenésetek között. Válaszd meg a színeidet, a logót, az arculati elemeket, a szlogent, a stílust – egy fiatalos honlap után ne egy komoly, bőrfotelekkel teli irodába kelljen betérnie az érdeklődőknek. Az elkötelezettség elnyerésének egyik legfontosabb eleme a harmónia.

Olvasói szavazás

Te alkalmazni fogod a cikkünkben felsorolt employer branding technikák valamelyikét a cégedben?

Lelkeden viseled a csapatod sorsát?

Nem vagy egyedül. Veled együtt sok más KKV és multi vezetőnek is fontos a csapata. Ezért született meg a Teamlab Blog, ahol az olyan lelkiismeretes vezetőknek segítünk, mint Te. Itt tudsz feliratkozni ingyenes anyagainkra. 👉

Várnai Péter

üzletfejlesztési vezető

Kapcsolódó bejegyzéseink: